Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KORBA, Kryštof
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou prekonceptů, které se vztahují k technické výchově. V teoretické části se věnuje procesu učení, konstruktivistické pedagogice, obsahu technického vzdělávání na 1. stupni ZŠ a metodám sběru dat v pedagogickém výzkumu. V praktické části zjišťuje míru zastrukturování daných prekonceptů pomocí dotazníků a kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování výsledků a z nich vyvozené závěry. Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Nuselská v Havlíčkově Brodě.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické a mediální výchově žáků 4. - 5. tříd ZŠ
SZOLGAYOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou a poté vyhodnocováním určitých prekonceptů v oblasti technické a mediální výchovy u žáků čtvrtých a pátých tříd na ZŠ. Teoretická část je věnována problematice, jež souvisí s tématem. Zařazen je konstruktivismus a jeho didaktiky, dále role učitele v tomto směru výuky, žákovo pojetí učiva i pojmy vyučování a učení. Také se zde zmiňujeme o technické a mediální výchově a jejím stávajícím konceptům v rámcovém vzdělávacím programu. Praktická část je zaměřena na konkrétní prekoncepty a jejich subjektivní vnímání u žáků na ZŠ. Pro výzkum byly použity dotazníky zjišťující úroveň afektivní i kognitivní. Pro lepší pochopení kognitivní úrovně zde byla použita i forma myšlenkových map. Výzkumu se zúčastnili žáci českobudějovických základních škol, konkrétně školy ZŠ a MŠ Kubatova, ZŠ Dukelská a dále pak ZŠ v Rožnově (ZŠ a MŠ L.Kuby).
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému a přírodovědnému vzdělávání žáků 4. třídy ZŠ
MLÝNKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou vybraných prekonceptů z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání. V teoretické části byla přiblížena témata související s problematikou vzdělávání, konstruktivismem, prekonceptů, technickou výchovou a přírodovědným vzděláváním na základní škole. V praktické části byla zjišťována míra zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků, jejichž obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumným vzorkem byli žáci čtvrtých tříd ze základních škol v Libáni a v Jičíně. Zmíněnými metodami, dotazníkovou metodou a kognitivními mapami, byly pro kvantitativní a kvalitativní oblast z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání zjištěny, vyhodnoceny a zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. a 5. tříd ZŠ
MEŠKANOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou vybraných prekonceptů technické výchovy. V teoretické části byla přiblížena teorie konstruktivismu, žákova pojetí učiva, prekonceptů, metod sběru dat a obsahutechnického vzdělávání na základní škole. Praktická část reprezentuje míru zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků a pomocí kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a následné vyvozené závěry Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Králův Dvůr.
Diagnostika prekonceptů k didaktice u studentů učitelství a vnímání těchto pojmů u učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ
MAZÁKOVÁ, Helena
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných prekonceptů k didaktice u studentů učitelství a vnímání těchto pojmů u učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením pojmů ve výzkumu zahrnutých a problematikou konstruktivistické didaktiky. V praktické části byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech pomocí metody sémantického diferenciálu.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
DAVÍDKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá diagnostikou vybraných prekonceptů (surovina, modelovací hmoty, textilní materiály, energie, technika) u žáků 4.a 5. tříd ZŠ a snaží se navrhnout nové učební strategie předmětu Praktické činnosti tak, aby výuka technické výchovy byla co nejefektivnější. Teoretická část je zaměřena na vývoj osobnosti, vzdělání, různá pojetí výuky, roli učitele, charakteristiku prekonceptů a jejich diagnostiku a dále na technickou výchovu a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu. V praktické části uvádím informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a vyvozené závěry.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
VOTÝPKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, které souvisejí s problematikou konstruktivismu, prekonceptů a technické výchovy na ZŠ. V praktické cásti byla zjištována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku (obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály) a dále kognitivních map. Výzkumu se zúčastnili žáci 4. a 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích a Soběslavi. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjišteny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování z hlediska kvalitativního i kvantitativního v oblasti technické výchovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.